Pages

THE HIDDEN POWER OF THE JEWISH HOME - אשה יפה

אישה שהולכת בחוסר צניעות, היא גם מצד עצמה המפסידה הגדולה, כי היא מאבדת את השפע הגדול, שראויה היתה ל

אישה שהולכת בחוסר צניעות, היא גם מצד עצמה המפסידה הגדולה, כי היא מאבדת את השפע הגדול, שראויה היתה לקבל, ו והיא מחזקת את הכוחות השליליים , של הגברים בכך שמהרהרים בה , או חושקים בה, וכחות אלה יונקים את השפע שלה הפנימי, והשפע של חייה., קרי מאבדת את חיותה, באמצעות , לא עלינו הפסד פרנסה, בעיות בריאות, בעיות עם ילדים, עם הבעל שלום בית וכו. וכמובן שמעבר לפסד הפרטי שלה, גם הגבר רחמנא לצלן, גם מפסיד , כי הוא מאושם בסיבתה, דבר שיכול לגרום לו לירידה גדולה בקדושתו ופגם שמירת הברית.
http://www.ha-zohar.info/?p=8894

Search This Blog

Languages:

English, Русский, עברית

Thursday, November 11, 2010

ask a rabbi corner - הרב הגאון בן ציון מוצפי שליט"א- Rav Ben Tzion Mutzafi

    • i
    • שאלה - 40779
      בס"ד

      לכבוד הרב
      אני מעל גיל 30 יוצא לשידוכים ונאלץ לא לצאת כשאני שומע שהבחורה רוצה פאה. ת"ח עימם התייעצתי אומרים שאם זה רק בעיה של פאה לא כדאי לבטל שידוך. אני מאוד לא רוצה פאה אך יצאתי מבולבל-מדוע לא צריך להתעקש גם על זה? מה הרב מייעץ לי לעשות? האם לצאת לשידוכים ולא להעלות את נושא הפיאה אלא רק מאוחר יותר למרות שאני יודע שהבחורה רוצה רק פיאה?

      תודה רבה.
      תשובה
      לא ידעתי מנין להם דיעה זו, הרי בת שדורשת פיאה דורשת עניני עולם הזה נוספים, שאי אפשר היום לצפותם, ונגררת אחרי נשים הנקראות חרדיות ואפילו רבניות, ואין להם מושג ביראת שמים כלל. ואין זה דרך התורה וההשקפה הנכונה


    • לרב מוצפי שליט"א
      שמעתי סיפר של חוזרת בתשובה אם פאה.
      חברתי שאלה:למה את עם פאה?
      אמרה שרצתה מטפחת ועושה רצון בעלה (ספרדיה). חברתי אמרה: "ואם לא אסכים לפאה?רק מטפחת,אצטרך להקשיב לו? יהיה מכוסה בדין?
      ענתה:" כן, רוצה לאבד את הזייוג שלך?" וחברתי בכתה!
      השאלה- אני רוצה מטפחת! זה ימנע מימני את הזיוג שלי? יכולה לאבד אותו? ואם אפשר הסבר כי אני רוצה להראות את התשובה
      מחילה כבוד הרב! דברייך מחיות אותנו
      תשובה
      וכי כל טפשה ועוברת על דת משה ויהודית, יש ממש בדבריה? וכי אין רבנים ותורה בשיראל? הלל עביניות הן ומחטיאות את הרבים השם יצילנו

      • 38279
        לכבוד הרב שלום וברכה
        מה כדאי לעשות לגבי שידוך שרוצה שלאחר החתונה אלבש פאה? יש לציין ששנינו ספרדים. ואני מתנגדת בכל תוקף לפאה, אלא רוצה מטפחת כיסוי ראש מלא. אני חושבת לבטל את השידוך הזה, מה כבוד הרב מציע?
        תודה רבה לכבוד הרב.
        תשובה
        תברחי ממנו, זו לא דרך התורה כלל

      • שאלה - 37433
        לכבוד הרב שלום רב
        לידיעת הרב-
        חברת הפאות "איטא קרסנטי" (להם חנות ברח' פנחס קהתי 6) שר"י פתחו תחרות אשר בה נשים "חרדיות" נשואות מפרסמות באינטרנט תמונות שלהן בפאתן, וזאת שזוכה במירב ההצבעות (שנחשבת ליפה מכולן כנראה) זוכה בפאה מתנה.
        שאלתי- מתי נראה סוף לביזיון ולשיקוץ הזה בכלל???
        ומדוע לא קמים כל גדולי ישראל ויוצאים נגד זה בפומבי? לא על גבי פשקווילים אלא בפומבי ממש?!
        תשובה
        זו תרבות יון בהתגלמותה, ובשיא כיעורה, ועתה באו אנשים מהחוג הנקרא חרדי ופרצו חומות מגדלי. אוי לדור שכך עלתה בימיו

      • שאלה - 37280
        שלום לכבוד הרב אני בחורה בת 24 הציעו לי בחור טוב ורציני ספרדי שנוהג לפי שיטת האשכנזים ורוצה פאה .האם מותר לי להוריד את ההצעה בגלל זה?
        תשובה
        זה לא נקרא טוב ולא רציני כלל.

      • שאלה - 37260
        לכבוד הרב מוצפי שליט"א
        אני ספרדיה שנשואה לאשכנזי אני מכסה את ראשי במתפחת בזמן האחרון בעלי רוצה שהעבור לפאה האם אני צריכה לעשות כרצנו
        תשובה
        תסבירי לו שהפיאות שהתירו גדולי עולם דובר בפיאות של פעם שלא היו פרוצות

      • שאלה - 36633
        שלום לכבוד הרב הגאון שליטא
        שמי חגית ואני נשואה טריה לחוזר בתשובה ואנחנו ספרדים ולקחתי על עצמי כיסוי ראש מהר .ואני לא שלמה במאה אחוז עם עצמי ויש לי חילוקי דעות על זה עם בעלי מה אתה ממליץ לנו לעשות ?השאלה היא אם אני יכולה ללכת עם פאה ?
        תשובה
        פאה זה דבר פרוץ ומאוס, ונקראת גלוית ראש מוחלטת. ואפילו יותר גרוע.

      • שאלה - 36497
        לכבוד הרב שלום רב
        ראש כולל שאישתו הולכת עם פאה נוכרית ויש לו בית כנסת
        אבקש עצתך אם אפשר להתייעץ עם רב כזה בנושאי הלכה ואם הוא נחשב דעת תורה ?
        בברכה
        תשובה
        בעניני צניעות ושלום בית לא, בשאר דברים אפשר

      • שאלה - 34704
        שלום לכבוד הרב
        האם מותר לנשים לחבוש פאה?
        אני אשכנזיה.
        האם יש הבדל בין עדות אשכנז לספרד?????
        תשובה
        זה כמו גילוי ראש גמור


      • שלום לכבוד הרב!
        אני גר בתוך קהילה חרדית ולאחרונה ראיתי פרסום על פאות בהכשר של פוסקי המקום ובתוכם פוסק ספרדי האם יש כזה דבר פאה כשרה?
        תשובה
        מסכנים. אומללים. לא יכולים להתגבר על יצרם, שבויים בתוך תאוותיהם וגאוותם. וזה מפני שנשותיהם שולטות עליהם. השם יצילנו מהם


      • הרב בצ'א שאול זצ'ל התיר פאה?עפ'י דבריו בהלכות ק'ש גבי פאה לכאורה משמע שמתיר?אם אסר מדוע הרבנית זצ'ל חבשה פאה?אברך בכולל שלמד אצל הרב טסה(ואמר שהרב מכירו)שאמר להם בפירוש שהרב זצ'ל כששאלו אותו מדוע אינו פרסם היתרו לגבי הפאה ענה אין לי כח לזה ומותר לכתחילה(נכון או לא)שאלות באו בעקבות לימוד אברכים,וכל אחד שאל לרבו ואלו המסקנות והשאלות.והסכמנו שאשאל את כבודו,ואם אכן מה ששאלנו על הרב זצ'ל אמת?
        תשובה
        מעשה היה בישיבת פורת יוסף שבחור ותיק שעזב שני שידוכים והיה במצב נפשי קשה ובאה לו הצעה עם פיאה, וניגשנו אליו להתייעץ עמו. והוא שלל את השידוך על הסף ואסר עליו. ולאחר כמה חדשים מצא בת זוג כשירה. ויש בזה עוד אריכות וכבוד אלקים הסתר דבר

      • שאלה - 33969
        שלום לכבוד הרב!
        1) לגבי השם שלי מתן אברהם האם יש בשם הזה בעיה כלשהיא?
        2) לגבי פאה נכרית רצית לדעת מה דעת הרב והאם זה ממש לעיקובא בשידוכים?
        3) רציתי לדעת אם יש בעיה לקרוא באלונים של שבת שמוציאים מישיבת תלמים עקב כל הבלאגן שיש שם בין הרבנים שמנהלים את הישיבה
        4) רציתי לדעת איך עלי להגיב ומה עלי לעשות במקרה שח"ו יצא לשמוע דברי הסתה או דברים רעים כלפי מורנו ורבנו הרב עובדיה יוסף שליט"א?
        תשובה
        אין בעיה בשמך. פאה נכרים נחשבת כגילוי ראש. לא להגיב. שאלת היום 12 שאלות

      • שאלה - 33893 
        לכבוד הרב הגאון שלום רב.
        בעזרת ה' בעוד מס' ימים יש לנו אירוע משפחתי, אמא שלי שתחיה הולכת עם כיסוי ראש, אך באירוע היא מתכננת לא עלינו לשים פאה נוכרית. אמרתי לה שאם היא תשים פאה אני לא אבוא אבל גם דיברתי על לבה (וגם אבא שלי) אבל היא מתעקשת.האם כבודו יכול לייעץ לנו מה לעשות כדי להניא אותה ממעשה נבזי זה?
        תשובה
        להסביר לה א,זה מנהג גויים. ב,כשאשה הולכת בצניעות מכפרת ומגינה על בני ביתה. ג,הקנאה התאוה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם.

      • שאלה - 33588
        שבוע טוב אליהו הנביא זכור לטוב, ראש חודש מבורך בעזה"ית לכבוד הרב מוצפי שליט"א,

        רצינו לדעת בבקשה היכן המקור בתורה שאשה צריכה ללכת עם כיסוי ראש? ומה לגבי פאה לאשה?

        השם יברך את הרב שליט"א להמשיך להפיץ כל מעיינותיו חוצה. אמן.
        תשובה
        ופרע את ראש האשה. וכל הטעם משום הרהור, ובפיאה זה


      • לכבוד הרב שלום רב
        אני בחור אשכנזי , שמתנגד מאוד לפאות , האם לבטל על זה שידוך ? והאם נכון לומר שאפילו בחורה אשכנזיה ראוי שתלך עם כיסוי ראש ולא פאה..?
        תשובה
        אין הבדל הלכתי כלל, אלא שיותר יקשה עליך אשכנזיה שתסכים


      • לכבוד הרב שלום וברכה:
        בתי חלמה על אימי ז"ל ואימי ספרה לה שמאוד מקפידים על כיסוי ראש בשמיים אבל שהקב"ה עוזר. בעקבות החלום אחי רוצה לדרוש באזכרה של הי"א חודשים על חשיבות כיסוי הראש ולא פאה נכרית,ובתוך המשפחה יש לנו אח אחד המשתייך לחסידות מסוימת המעדיפה פאה על כיסוי,ואני חוששת שזה יעורר מחלוקת רציתי לדעת האם בכ"ז לספר את החלום והמסר בדרשה לעילוי נשמתה.
        המון תודה לכבוד הרב.
        תשובה
        צריך וחובה לספר

      • שאלה - 26287
        שלום לכבוד הרב מוצפי שליט"א
        בהמשך לשאלתי שחברתי לא מוכנה לשים כיסוי ראש כבודו ענה שאני יסביר לה את חומרת הדבר,אולם דיברנו על כך מס' פעמים והסברתי לה כמה זה חשוב לי וכמה הדבר חמור אך היא בשום פנים לא מוכנה לכיסוי מלא אלא רק לפאה או לחצי כיסוי (אנחנו ספרדים) , אנו יוצאים כבר כחודשיים, האם להיפרד? תודה רבה.
        תשובה
        השאלה אם זה גם בתחומים אחרים לא תשמע, כגון בגדי צניעות, נעלים מקשקשות, הנהגת הבית, כשרות, חינוך ילדים. ועוד לא הזכרתי את אורך הפיאה רחמנא ליצלן


      • לכבוד הרב שלום רב!
        אם מחובת הצניעות שבחורה תלך בשיער אסוף, איך יכול להיות שמתירים לשים
        פאה שהיא לצערנו,הרבה פעמים יפה יותר משיער טבעי???
        אם הרב יוכל לכתוב כמה מילים חריפות בנוגע לחבישת פאה.איך אפשר לחזק
        נשות ישראל שתפסקנה לשים פאות?או שמא אין צורך?
        מחילה מכבודו פשוט הנושא הזה מאוד מכשיל בימינו!

        תשובה
        אשה צנועה מכפרת על בני ביתה וזוכה לאור עצום בעולם הזה ובעולם הבא. לא
        צנועה השכינה מסתלקת ממנה, ובגלל זה יש אסונות וחולאים נוראים ומעל
        כולם זו הפיאה נכרית. שמעתי מפי מנהל מחלקה אנקולוגית במכון שרת הדסה
        עין כרם שאמר שבתקופה בה התגלה כי הפיאות משיער של עבודה זרה בהודו
        ורבים עברו למטפחות ירד מספר ילדים חולים במחלקה לשנים עד שהיה צורך
        לפטר את כל עובדי המחלקה, ומיד שחזרו לפיאות יש היום למעלה מחמישים
        ילדים חולים מאושפזים במחלקה מחוץ לנמצאים בחופשה בבתיהם. השם ירחם

      • שאלה - 23396
        לכבוד הרב אני בעלת תשובה אשכנזיה שנשואה לספרדי, אני מכסה את ראשי
        במטפחת כבר קרוב ל6 שנים ומאוד קשה לי עם זה, הרבה פעמים אני ממש
        מרגישה רע עם המטפחת,עד כדי רצון להוריד אותה וזהו(לא שאני אעשה את זה
        באמת)חשבתי שאולי חבישת פאה תעזור לי בנקודה הזאת, ובעלי לא מעודד את
        זה אך גם לא מתנגד. רציתי לשאול אם הרב חושב ששייך שאשים פאה צנועה
        לפעמים?

        תשובה
        איך תחבשי פיאה ויסתכלו עליך גברים, וחלילה תחטיאי אותם וירדו לגהינם
        בגללך. ואיך תרגישי טוב עם זה


      • לכבוד הרב
        מה הדין לגבי אישה שרוצה לחבוש פאה ארוכה וכובע מעל השואלת מה ההלכה
        האם מותר או אסור?

        תשובה
        זה פריצות לשמה


      • האם מותר לאישה ספרדיה ללבוש פאה?אני בחורה ספרדיה המשפחה שלי והחברה
        שלי לובשים פאה האם יש לי אפשרות גם ללבוש פאה?

        תשובה
        לכל יהודיה זה אסור כי זה סמל הפריצות והתאווה

No comments:

Post a Comment

the last war:

Chanukah?What did Maccabim fight for?What are we fighting for in -the last war: EMET vs. SHEKER / TRUTH vs. QUASI-TRUTH ie FALSEness-can 6*6=11.999999999999999999999999999999999999999999999?
just like there can be no 6*6=almost 12, the same,there is no almost TRUTH. The Truth does NOT require any MASQUES....AND THIS IS WHAT WE SEE RIGHT NOW...THE TIME BEFORE THE COMING OF MASHIACH...BEFORE THE WORLD'S "END" AS WE KNOW IT. Hashem is showing us the real faces of the people...and it's not enough to have a "good" person COVER-UP or to wear a "religious" COVER-UP...for those that do...And's it's not enough to do CHESED/ KINDNESS. EMET & CHESED must go together!